Praktijk Voor Natuurlijke Gezondheid

Praktijk Voor Natuurlijke Gezondheid

Mindfulness

Chi Balance Mindfulness 8 weken training: het mooiste geschenk dat je jezelf kan geven
Het programma is heel makkelijk toepasbaar in het dagelijkse leven en tevens wetenschappelijk onderbouwd.
Door gebruik te maken van westerse psychologie en oosterse wijsheid, zoals communicatievaardigheden, meditatie en yoga, leren we omgaan met stress, angst, woede, verdriet, chronische pijn en het is uiterst geschikt als preventie tegen depressie.
 
Je hoeft geen monnik te zijn, of meditatie ervaring te hebben om profijt te halen uit de mindfulness training. Je hoeft zelfs niet kalm te zijn om mindfulness te ervaren.
Het enige wat je hoeft te doen is je voor te nemen aandachtig te zijn en tot rust komen in jezelf zonder competitie.
We oefenen eenvoudige houdingen zonder acrobatie.
 
 

Angst verandert niets aan het verdriet van gisteren
en lost de problemen van morgen niet op.
Het enige wat angst doet is je vandaag verlammen.

-Corrie ten Boom
 
 
Tijdens de training leer je:

  • Anders in het leven te staan, waardoor je meer kan genieten van de mooie momenten.
  • Aanvaarden wat er is en wie je bent.
  • Bewust leven in aandacht.
  • Contact maken en omgaan met storende gedachten en gevoelens.
  • Hanteren van moeilijkheden die op je pad komen.
  • Gewaarzijn van vroege waarschuwingssignalen van stemmingsveranderingen en negatieve gewoontes.

 
 

Chi Balance Loskomen van de automatische piloot
Heel veel tijd van ons leven brengen we door met dingen doen op de ‘automatische piloot’.
Terwijl we ons haar wassen zijn we vaak druk bezig met wat we nog allemaal moeten doen.
We drinken een kop koffie en ‘opeens’ merken we dat hij leeg is.
Herkenbaar? Dat is onze automatische piloot.
 
Op de automatische piloot is het net alsof het lichaam het één doet en de geest iets anders.
Mindfulness vraagt om benieuwd te blijven naar wat er zich ‘hier’ en ‘nu’ aanbiedt!
Alleen dan kunnen we de rijkdom van het huidige moment beleven.
 
 

Door oprechte aandacht aan onszelf in het hier en nu te besteden, merken we bovendien
gewoonten en gedragingen op die ons leven niet langer verrijken en waaraan we geen vreugde meer ontlenen.
Wanneer je je bewust bent van contraproductief of zelfs ondermijnende gedragingen en reacties, geef je
jezelf de kans daarmee te stoppen en een andere keuze te maken, een keuze die bevorderlijker is voor je gezondheid en je gemoedsrust.
 
 
Interesse?
Je kunt je aanmelden:
via e-mail ingha.pauwels@telenet.be of telefonisch 050/371930
 
Indien er genoeg gëinteresseerden zijn word je verwittigd van de datums waarop deze cursus start.